středa 23. září 2009

LSFH 2009 / Ondřej Hložek: Scházím dni

Představujeme účastníky 37. ročníku Literární soutěže Františka Halase:

Ondřej Hložek, Opava

Literární soutěž bude vyhodnocena za účasti autorů i poroty v prostorách blanenského zámku (Muzeum Blansko, Zámek 1) v sobotu 17. října 2009, od 16 hodin. Součástí vyhlášení je neformální beseda nad díly přítomných autorů. Všichni přihlášení tvůrci jsou srdečně zváni. 

Ondřej Hložek
Scházím dni

Jsem jenom tichým vykročením,
potupnou fanfárou v krvi poválené
modři.
Jsem skleněným dřevem,
vyrostlým z břichů světel.
I beze mne v palácích se stmívá,
za okny řve další Boží úsvit.
A najednou scházím dni,
když přichází teskná polnice.
Pod hladinou mořem jsem,
dusným svíráním.
V cizích domech mé cizí jméno spí.
Znáte mou touhu.
Jako když nosem fouknete
do pozounu
a z pístů dýka vyletí.
Svým Městem jsem.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat