pátek 14. října 2011

LSFH 2011 / Petra Malá: Štěk

Představujeme účastníky 39. ročníku Literární soutěže Františka Halase:

Petra Malá, Rumburk

Literární soutěž bude vyhodnocena za účasti autorů i poroty v prostorách blanenského zámku (Muzeum Blansko, Zámek 1) v pátek 21. října 2011, od 18 hodin. Součástí vyhlášení je neformální beseda nad díly přítomných autorů. Všichni přihlášení tvůrci jsou srdečně zváni.

Petra Malá
Štěk

Tóny zní městem až k nám,
i když hraješ tiše…
Neznají hranice stran,
melodii určují struny…

Tempo je vláčné
a nezvykle jemné,
a síla ze židle
i hluché zvedne…

Tóny jsou hrány
s upřímnou trýzní,
tak nejlíp ztrýzněně
vyjdou a vyzní…

A tak si město celou noc klidně dřímá,
jenom já u okna
celou noc pro sebe tóny Tvoje zpívám,
hudba je nádherný
lék…

Tóny zní ulicí k nám,
i když hrát jsi přestal,
jemně se rozednívá,
aniž by někdo tleskal…

V uších mám hudbu a v očích mám slzy,
krvi má, v tepnách mi zběsile pulsuj!
Přijdou si pro nás a kdy? Možná brzy!
Smrt se nás neptá a osud je drzý!

A tak si město celou noc klidně dřímá,
jenom já u okna…
Život je zvláštní divadlo a já v něm mám
jenom malý štěk…

A tak si město celou noc klidně dřímá,
jenom já u okna
celou noc pro sebe tóny Tvoje zpívám,
modlitba mění se v pláč…

 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat