sobota 10. října 2009

LSFH 2009 / Josef Zdrůbecký: Dalo se do deště

Představujeme účastníky 37. ročníku Literární soutěže Františka Halase:

Josef Zdrůbecký, Kladno-Švermov

Literární soutěž bude vyhodnocena za účasti autorů i poroty v prostorách blanenského zámku (Muzeum Blansko, Zámek 1) v sobotu 17. října 2009, od 16 hodin. Součástí vyhlášení je neformální beseda nad díly přítomných autorů. Všichni přihlášení tvůrci jsou srdečně zváni.

Josef Zdrůbecký
Dalo se do deště

Díval jsem se na řeku,
uklidňujemě ten pohled na utíkající vodu,
nepřijdu si potom tak zvytečný.

Kouřím a mám čas si srovnat myšlenky,
v těchto dnech je to těžší než kdy jindy.

Dalo se do deště, zvedl jsem si límec u kabátu
a odešel.
Nevěděl jsem, kam jdu, neměl jsem žádný cíl.
Domů se mi nechtělo, prázdné stěny
mého bytu jsou jako vězení.
Samota, která tam na mě čeká, je strašná
a zničující.

Začalo pršet silněji a já přidal do kroku.
Blesky se řítily k zemi jako komety
a za strašného hřmění se zabodávaly do země.
Nebe bylo temné a vítr podrážel nohy.

Zapadl jsem do první hospody, kterou jsem uviděl,
byl už jsem skoro promáčený.
Sedl jsem si ke stolu a objednal víno.
Začetl jsem se do novin a občas se
podíval z okna, přál jsem si, aby pršelo věčně.

Vypadalo to, jako když má přijít konec světa,
bylo už na čase, pomyslel jsem si.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat